1. Welcome to Smogon Forums! Please take a minute to read the rules.
  2. New to the forums? Check out our Mentorship Program!
    Our mentors will answer your questions and help you become a part of the community!
icepick
Last Activity:
Jul 24, 2014
Joined:
Aug 10, 2007
Messages:
479
Trophy Points:
0

icepick

she brings the rain

is an Artist
icepick was last seen:
Jul 24, 2014
    1. Zracknel
      Zracknel
      icepick: the hero smogon needs and the hero smogon unnerves
    2. Kingler12345
      Kingler12345
      cc :c
      1. icepick
        icepick
        FWD: fwd: RE: cc: fwd: CC: fwd: cc: cc: RE: cc: cc: RE: fwd: FWD
        Jan 24, 2014
      2. Kingler12345
        Jan 24, 2014
    3. DjGopher
      DjGopher
      Hello
      um
      Where is your art thread?
      It was one of my favorite things about smogon.
      1. icepick
        icepick
        I hope it's still there, I just haven't updated it in a long time
        Oct 6, 2013
      2. DjGopher
        DjGopher
        Find all threads started by icepick:
        >> no results found

        :(
        Oct 7, 2013
      3. DjGopher
    4. Hollymon
      Hollymon
      [IMG]

      hello is this the right size now?
    5. Hollymon
      Hollymon
      Okay thanks for your help, and I will try it later and I will check on photoshop if it is the right size as well
    6. Hollymon
      Hollymon
      Well on photoshop I set the cAnvas size to 750 x 1050 and then did it all. I noticed it had changed the size for some reason so I edited it again. Then I went on imageshack and put it at the message board size 400 x 600 so somewhere it has changed again?
    7. Hollymon
      Hollymon
      On the card project I don't think my card came out the right size so can you help me get it the right size? It is the 7 of heart flareon
    8. Exbo
      Exbo
      Yeah, the arms really do look kinda off (I just took a look at bulbapedia) but I really want to make it look like she's using Swords Dance, you know? Any thoughts on that? (Maybe as it is in-game with the blue swords around her?)

      Thanks for the rest anyway!
    9. Exbo
      Exbo
      Hey there, I had reserved the QC-Jumpluff a few days ago (in the card thread) and decided to get started... here is a really really rough draft. This is as good as my scanner could get it, sorry if it is too bright.

      Since I have never done art to be seen in public (know what I mean?) I'd like it if you could give me a few hints maybe?

      Btw I'm going to do it with colored pencils, then I'm just gonna scan it. I don't own a tablet and drawing digitally w/o one is really hard.

      EDIT: ignore the bottom right square, it's an idea I came up with but it didn't come out as good as the first one imo.
    10. Darkpie
      Darkpie
      Wanna battle/trade name is jace friend code is 2538 3849 6329
    11. Harsha
      Harsha
      nah it's all good, thank you very much!!
    12. Harsha
      Harsha
      icepick, i'm a giant fan of your art - could i maybe use one of your drawings as an avatar? :)
    13. Particular1
      Particular1
      Sure, I think I did it right. :P

      [IMG]
    14. Tortferngatr
      Tortferngatr
      I hath made progress. Porygon itself is done, it's just the BG that needs work...
    15. Juicy Fruit
      Juicy Fruit
      slow progress, too many exams atm ;-;
    16. Lanturn314
      Lanturn314
      Oh, sorry about that! I'll have it done by the end of today or tomorrow :)
    17. Cheeno
      Cheeno
      Sorry, i've been busy with work lately, but it's under the works/ I'll have it finished by friday. haha..
    18. RitterCat
      RitterCat
      here but in wrong size, I browse mainly on my phone so I keep forgetting to resize it when I'm on my comp sorry
    19. Demist
      Demist
      i think i'll give up on it. I have base and stuff done, but i don't like the way it is, as well as i barely have time to color it. I'm really sorry v.v
    20. defno16
      defno16
      Working on it a little now and then! Is there a deadline I should know about? Sorry!
    21. Nastyjungle
      Nastyjungle
      aw crap i totally forgot i need to get on that haha...
    22. Danmire
      Danmire
      it's the only project i have that's able to pass through my LOA. i have an exam on tuesday so i'll probably be able to finish it this week
    23. Birkal
      Birkal
      I get my pen for my tablet on like, Tuesday. I wanna finish by the weekend. If I'm holding up production, feel free to drop me~
    24. Andrew
      Andrew
      hey icepick, I was looking thru some of the old Battle free for all posts and really liked your art. Keep up the awesome work! :D
    25. Zracknel
      Zracknel
      large, dark icepick....................

      congrats on the new badge :)
  • Loading...
  • Loading...
  • Loading...
  • Signature

    icepick, A moment ago

    About

    My Characteristic:
    Loves to eat
    DP Friend Code:
    0774 7778 3761
  • Loading...