1. Welcome to Smogon! Check out the Smogon Info Hub for everything you need to know about starting out in the community. Don't forget to introduce yourself in the Introduction Thread, too!
  2. Welcome to Smogon Forums! Please take a minute to read the rules.
sandshrewz
Last Activity:
Mar 2, 2015 at 9:22 AM
Joined:
Oct 18, 2010
Messages:
2,494
Trophy Points:
0
Gender:
Male
Birthday:
Jan 9, 1995 (Age: 20)
Location:
ASIA

sandshrewz

POTATO, Male, 20, from ASIA

is a Site Staff Alumnusis an Artist Alumnusis a Forum Moderator Alumnusis a Contributor Alumnusis a Smogon Media Contributor Alumnusis a Battle Server Moderator Alumnus
sandshrewz was last seen:
Mar 2, 2015 at 9:22 AM
    1. sirndpt
      sirndpt
      true, i can see where you're coming from

      lo ambipom basically kills itself though!
    2. New World Order
      New World Order
    3. sirndpt
      sirndpt
      was randomly splashing around UU just tonight and got severely thrashed by an ambipom fake outing left right centre >.>

      i think both are fine. there isn't a right or wrong version for everything, yknow, if not all the analyses onsite would read the same :p
    4. New World Order
      New World Order
      2 points left over from Dear Wilmer lol
    5. New World Order
      New World Order
      Cap Speed. However, Golurk possesses a somewhat shallow movepool, and with no stat-boosting moves other than Rock Polish to boost its low Speed stat, opponents can pounce on its 5 weaknesses.
    6. sirndpt
      sirndpt
      i didn't go for my prom :p

      ... be careful of taking analyses that are TOO old though considering metagame changes and all!
    7. sirndpt
      sirndpt
      no problem :)
    8. sirndpt
      sirndpt
      However, Golurk is let down by its somewhat shallow movepool. With no stat-boosting moves other than Rock Polish to boost its low Speed stat, Golurk will often be left susceptible to a strike / an assault (your preference) on one of its five weaknesses.

      better, i hope? :D
    9. NMx13
      NMx13
      Hello, Tourny starts! Hopefully I'll catch Pizza Fish
    10. sirndpt
      sirndpt
      idk i think it's fine! depends on you though, analysis writer gets the final say :p

      lol, i think the other part of the 'also' is 'chlorophyll', seems clear enough to me.
    11. sirndpt
      sirndpt
      i think what the author was trying to say is that with golurk's low speed (plus no way to boost it) it's going to get outsped, hit supereffectively on one of its many weaknesses, and KOed before it can KO its foe... does that kind of make sense?
    12. sirndpt
      sirndpt
      i think just adding an 'and' before 'with' should do, and as for speed i really don't know! there doesn't really seem to be a convention for that.. use your own judgment, i guess.
    13. New World Order
      New World Order
      lol yeah, I guess the next GP Checker can catch it.
    14. New World Order
      New World Order
      yeah, I always used Hide tags when I was doing amateur checks. But now that I'm official, I can just stamp, and it'll be uploaded soon. So it wont make the thread too long lol :)
    15. New World Order
      New World Order
      Yeah, you're right. There's so many analyses that have been uploaded with it not spelled out though lol.
    16. New World Order
      New World Order
      I don't think HIdden Power Fire has to be spelled out
    17. New World Order
      New World Order
      Lol, I meant to say Thunderbolt, not HP Fire.
    18. sirndpt
      sirndpt
      I guess so!

      also, i just edited my check on Manectric to include some of your changes and wow, I'm a hell lot less thorough than I think I am DDD:
    19. sirndpt
      sirndpt
      hmmm I guess so? common spikers I know include roserade, froslass, nidoqueen, deo-d, probably emp and hippowdon, mamoswine, rhyph for sr, but I'm not too sure which you should put - maybe ask good UU players you know, or the person who originally wrote the analysis? don't just make stuff up, lol!
    20. sirndpt
      sirndpt
      haha of course! i can't speak for uu but even for gen 4, ou was drastically different pre-platinum / late plat and all.

      lol gotta plaster my badge everywhere while it's still new and shiny :D
    21. sirndpt
      sirndpt
      gastro is already dropping in usage from what i can tell. nvm, i'm pretty sure swampert won't be ou for very much longer. and yeah, hippo is top 10 in uu iirc.
    22. NMx13
      NMx13
      omg server restarted and i cant connect D:
    23. sirndpt
      sirndpt
      !! you really shouldn't be doing an analysis if you don't have basic knowledge of the meta D: lol shoo go spend ~10min around the UU subforums and this shall be our little secret! mmhm Gastro is now OU and Hippowdon dropped down to UU, yeah :p

      eta here is also a good place to refer to
    24. sirndpt
      sirndpt
      no I don't, I do it on MS Word haha. try searching for Kevin Garrett's tutorial if you're interested

      anyway, done!
    25. sirndpt
      sirndpt
      alksjdhflkad HAHA we were checking Manectric at the same time >.>

      your avatar's pretty cute! i don't draw directly on my phone so sorry, no.

      and sure I'll get to it!
  • Loading...
  • Loading...
  • Loading...
  • Signature

    About

    Gender:
    Male
    Birthday:
    Jan 9, 1995 (Age: 20)
    Location:
    ASIA
    Favorite Pokémon:
    Venusaur!!
    My Characteristic:
    Highly curious
  • Loading...