Published Thread '[OU] Cresselia'
Cresselia @ Eject Button
Ability: Levitate
Tera Type: Steel
EVs: 252 HP / 204 Def / 52 Spe
Bold Nature
IVs: 0 Atk
- Lunar Dance
- Moonlight
- Thunder Wave
- Ice Beam
The lunar Pokemon shines... on sun teams? That's right, equipped with Eject Button, Cresselia uses its great bulk to become a pivot on sun teams and support its teammates with Lunar Dance. With Levitate, Cresselia provides an immunity to the likes of Great Tusk's Headlong Rush, which is hard to find on sun teams and is something partners like Iron Moth, Ninetales, and Raging Bolt greatly appreciate. Moonlight lets Cresselia...
Bold Nature
- Lunar Dance
- Moonlight
- Thunder Wave
- Ice Beam
The lunar Pokemon shines... on sun teams? That's right, equipped with Eject Button, Cresselia uses its great bulk to become a pivot on sun teams and support its teammates with Lunar Dance. With Levitate, Cresselia provides an immunity to the likes of Great Tusk's Headlong Rush, which is hard to find on sun teams and is something partners like Iron Moth, Ninetales, and Raging Bolt greatly appreciate. Moonlight lets Cresselia...
- Setsu
- Replies: 4
- Forum: Social Media Spotlights
Cresselia @ Eject Button
Bold Nature
- Lunar Dance
- Moonlight
- Thunder Wave
- Ice Beam
O Pokémon Lunar brilha em times de... sun? Exatamente, com Eject Button, Cresselia usa seu ótimo bulk para ser um pivot em times de sun e ajudar seus aliados com Lunar Dance. Com Levitate, Cresselia fornece imunidade a Headlong Rush de Great Tusk, o que é difícil de se encontrar nessas equipes e algo que Iron Moth, Ninetales e Raging Bolt gostam muito. Moonlight mantém Cresselia saudável durante o jogo e a diferencia de Hatterene no papel de usuária de Healing Wish. Thunder Wave é usado para punir amaeaças ofensivas, como Dragonite, Ogerpon-W e Iron Valiant. Ice Beam é o ataque escolhido para ameaçar Gliscor e Dragonite. Com 52 EVs em Speed, Cresselia ultrapassa Kingambit para então usar Thunder Wave ou Lunar Dance antes que ele possa atacá-la. Tera Steel providencia resistências a ataques Fairy- e Dragon-type, como Draco Meteor de Dragapult e Moonblast de Iron Valiant, que aliados de times de sun como Raging Bolt, Walking Wake e Great Tusk têm problemas em encarar. Em troca, eles lidam com Gholdengo e Ting-Lu para Cresselia já que ela não tem muito o que fazer contra esses Pokémon.
Cresselia atingiu seu auge na Smogon Champions League e você pode conferir aqui: https://replay.pokemonshowdown.com/smogtours-gen9ou-878372
981