RMt .

Status
Not open for further replies.
Draco Alliance

---------------------------------------------------------------------------------

5StarLead @ Leftovers
Ability: Serene Grace
EVs: 252 HP/4 Atk/252 Spd
Jolly nature (+Spd, -SAtk)
- Body Slam
- Stealth Rock
- Wish
- Iron Head

Jirachi, mijn starter. Enige waar ik problemen mee heb ik Heatran, en de in mindere mate bedreigende Metagross. Heeft nog nooit gefaald in het neerleggen van Stealth Rock, en heeft minimaal 1 KO per wedstrijd. Max Speed en HP zijn zeer goed, ze stellen Jirachi in staat om diverse Pokémon te verslaan. Denk aan Swampert (met was hax), Salamence, Magnezone etc.
Body Slam heeft de sexy 60% paralyse kans. Deze aanval gebruik ik dan ook altijd als ik een taunt verwacht van Pokémon zoals Aerodactyl en Azelf. Als ze daadwerkelijk Taunt gebruiken en ik kan ze verlammen, dan is het al 1-0 voor mij zonder dat hun starter ook maar iets gedaan heeft.
Iron Head is een sterke STAB move met een 60% flinch kans. Perfect dus.
Wish om door middel van Paraflinch + Wish diverse Pokémon te verslaan, waaronder Magnezone.
Stealth Rock is belangrijk voor mijn team. Het breekt Focus Sashes en beperkt het wisselgedrag van de tegenstander doordat zijn Pokémon schade oplopen als ze het veld in komen.
---

Bahamut (Salamence) (M) @ Choice Specs
Ability: Intimidate
EVs: 4 HP/252 Spd/252 SAtk
Timid nature (+Spd, -Atk)
- Draco Meteor
- Dragon Pulse
- Fire Blast
- Hydro Pump

SpecsMence, eens zo veelvoorkomend is nu totaal verdwenen uit de metagame. Iedereen gebruikt Mix- of Dragon Dance Mence. De enige counter tegen deze Salamence is Blissey. Zodra deze weg is kan niemand de Choice Specs Draco Meteorites tegenhouden.
Fire Blast is voor Steel Pokémon die Dragon resisten, al kunnen de meesten niet twee keer in een Draco Meteor switchen. Fire Blast is soms handig voor de snelle KO op Metagross, Skarmory, Forretress en Scizor.
Dragon Pulse word late game gebruikt, als ik me de Special Attack drops (van Draco Meteor) niet kan veroorloven.
Hydro Pump is voor.. de beste (en enige) Special Attack die over Salamence heeft, heb hem nog nooit gebruikt om eerlijk te zijn. Misschien Outrage hier om Blissey te doden zodra ze heeft uitgevonden dat ik Choice Specsed ben.
Timid nature heb ik gekozen omdat veel Pokémon rond de 300 Speed hangen, met 329 ben ik ze te snel af.
---

Bolty (Magnezone) @ Choice Scarf
Ability: Magnet Pull
EVs: 4 Atk/252 Spd/252 SAtk
Naive nature (+Spd, -SDef)
- Explosion
- Thunderbolt
- Hidden Power [Fire]
- Toxic

Magnezone is de ''steel trapper'' . Met zoveel Steel en Dragon Pokémon heb je soms wat last van Scizor. Salamence, Dragonite en Latias zijn misschien wel de beste lure's voor Bullet Punches, ze trekken Bullet Punch Scizor aan als een magneet. Als ik die predict ga ik naar Magnezone. Door Magnet Pull kan Magnezone elke Steel Pokémon trappen, en makkelijk doden met Hidden Power Fire [70]. Scizor, Skarmory, Forretress, Jirachi etc. zijn kansloos..
Explosion gebruik ik alleen wanneer ik iets wil doden, maar niet wil dienen als setupfodder. ''Go out with a bang''. Werkt ook aardig goed tegen Blissey en Snorlax.
Thunderbolt is de sterkste STAB move, en in de huidige metagame zijn er bijzonder weinig Electric resist. Werkt perfect tegen bulky waters.
Toxic gebruik ik zelden, maar heeft zijn dienst bewezen tegen Rotom en ground Pokémon. Ik kan ze niet goed raken maar Toxic zal hun levensduur verkorten.
---

Ancient Rumors (Dragonite) (M) @ Life Orb
Ability: Inner Focus
EVs: 60 HP/252 Atk/196 Spd
Adamant nature (+Atk, -SAtk)
- Dragon Dance
- Earthquake
- Extreme Speed
- Outrage

Dragonite is één van mijn favoriete Pokémon. Hij is zo sterk en cool, perfecte move-pool. Het beste aan hem is nog wel dat mensen vergeten dat hij een monsterlijke base 134 Attack stat heeft. Na een Dragon Dance word praktisch alles geOHKOd door de Life Orb boosted Outrage. Steels die de Outrage resisten worden vaak ge2HKOd, bijvoorbeeld Jirachi, Metagross, Heatran, Empoleon, Lucario en Scizor.
Extreme Speed is Dragonite's nieuwste speeltje, en maakt hem een goede revengekiller. Ook handig tegen ScarfStarmie die je denken te kunnen revengekillen als je Dragon Dance hebt gebruikt. Extreme Speed is een priority move, erg handig voor een slome Pokémon als Dragonite.
Earthquake is de aanval om Steel Pokémon te bevechten. De meeste Steel Pokémon worden gedood door een +1 LO Outrage als ze al wat klappen hebben opgevangen, maar toch. Earthquake is handig in sommige situaties.
---

Krakatoa (Heatran) (M) @ Expert Belt
Ability: Flash Fire
EVs: 252 Spd/252 SAtk
Naive nature (+Spd, -SDef)
- Hidden Power [Electric]
- Magma Storm
- Explosion
- Earth Power

Heatran, de beste Pokémon als je het aan mij vraagt. Verslaat zowel de in grote getalen aanwezige Steel- als Dragon Pokémon. Dat is echter niet de reden dat hij in mijn team is. Ik gebruik hem om ellendige Pokémon te trappen en te doden: Blissey.
Er is niemand die Blissey aan kan trekken als Heatran. Heatran resist elke Blissey's set. Magma Storm speelt hier een grote rol in. Magma Storm is een 120 power Fire aanval, die de tegenstander ''trapped''. Dat wil dus zeggen dat ze niet kunnen wisselen. Hierdoor kan Blissey niet ontsnappen en kan ik midden in haar dikke rose gezicht exploderen. Als Blissey weg is dan is het pad voor Specs Mence en Latias vrij!
Naive Nature outspeed 80% van de Gyarados en met Hidden Power Electric [70] heb ik een makkelijke OHKO.
Earth Power is voor Rock Pokémon zoals Tyranitar, en voor de tegenstander zijn Heatran.
---

The Girl (Latias) (F) @ Life Orb
Ability: Levitate
EVs: 4 HP/252 Spd/252 SAtk
Timid nature (+Spd, -Atk)
- Hidden Power [Fire]
- Dragon Pulse
- Grass Knot
- Recover

Latias, de eind sweeper. Haar beste counters zijn Tyranitar, Blissey en Scizor. Ik breng haar pas het veld op als Blissey is geelimineerd. Scizor en Tyranitar worden massaal ingeswitched op Latias, alleen maar om te ondervinden hou ze gedood worden. Dragon Pulse + Grass Knot doodt namelijk Tyranitar, Dragon Pulse + Hidden Power Fire [70] doodt Scizor. Mocht Scizor Bullet Punch gebruiken, dan is de kans groot dat ik die overleef. Als ik hem niet overleef kan ik hem makkelijk revenge killen met Magnezone.
Latias is ''de'' Swampert counter van dit team. Swampert kan haar niet bepaald goed raken en ik heb Recover om de schade te herstellen. Grass Knot is een makkelijke OHKO. Tevens is Latias een bulky water Pokémon counter bij uitstek.
Metagross word ook gedood door een Dragon Pulse + Hidden Power Fire [70].
Er zijn maar weinig Pokémon die haar tegen kunnen houden.
---

Rate, hate & steal.

This is an English forum. Post in English. Unless your topic is specifically about posting in Spanish or something similar, there is no reason to not post in English.

Status
Not open for further replies.
Back