trickroom
Last Activity:
Apr 18, 2014 at 11:29 PM
Joined:
Sep 13, 2009
Messages:
1,000
Trophy Points:
0
Birthday:
Feb 15, 1993 (Age: 21)
Location:
Malaysia

trickroom

21, from Malaysia

is a Forum Moderator Alumnusis a Contributor Alumnus
trickroom was last seen:
Viewing thread Aggron, Apr 18, 2014 at 11:29 PM
    1. Magcargo 2
      Magcargo 2
      Happy birthday and 1K Trickroom
      1. trickroom
        trickroom
        thanks :D
        Feb 16, 2014
    2. EyeDentist
      EyeDentist
      1. trickroom
        trickroom
        yeah it is! thank you
        Feb 15, 2014
      2. Sweep
        Sweep
        happy birthday dude!
        Feb 15, 2014
    3. Sweep
      Sweep
      Hi :D. What do you think of Stunfisk this gen? Shrang says he likes it but Fireburn does not, Hack is on the fence.
      1. trickroom
        trickroom
        IDK about Stunfisk but i think it has some sort of use like shuckle. SR and beating random things are cool since it has good bulk. The problem is why are you using Stunfisk over something like Dialga, what Fireburn said. STAB Thunder is still weaker than Dialga and immunity to Bolt Strike is awesome but Stunfisk doesn't beat LO Yveltal because Dark Pulse can 2HKO. Not sure about Stunfisk :(
        Feb 6, 2014
    4. sandshrewz
      sandshrewz
      o.o 1k
      1. View previous comments...
      2. sandshrewz
        sandshrewz
        xd oh and happy chinese new year!
        Feb 1, 2014
      3. trickroom
        trickroom
        happy chinese new year!
        Feb 1, 2014
      4. trickroom
        trickroom
        happy chinese new year :D
        Feb 1, 2014
    5. GatoDelFuego
      GatoDelFuego
      Hey just a reminder, whenever an analysis is completed just let me know so I can add it to the index.
      1. trickroom
        trickroom
        ubers gyarados for XY is completed :D
        Jan 31, 2014
      2. GatoDelFuego
        GatoDelFuego
        That's how I knew to remind you 9.9.9
        Feb 1, 2014
    6. HSA ♥
      HSA ♥
      we have to play for the ubers botw

      I'm gmt -6 and can't play today but I can probably do literally any time from when I get home todat to the end of the weekend if you respond to this :o
      1. trickroom
        trickroom
        ok when are you free? I am GMT +8.
        Jan 25, 2014
      2. trickroom
        trickroom
        wait why i got voted? I am busy preparing for Chinese New Year. I am fine with battling though :) but I never played much now and our time zones are really far apart
        Jan 25, 2014
      3. HSA ♥
        HSA ♥
        um the purpose of that vm was kinda for you to name a time so i would know if i had to wake up early or something lol

        regardless, would tomorrow about 2 hours or so after you posted that vm work
        Jan 25, 2014
    7. Sweep
      Sweep
      Hello! I'm not sure if you would be interested or can even play on PS, but do you want to play for the 9th ring of hell tournament? If not I understand, I know you're busy but I have a team that is almost completely full and strong. It's still just a casual tournament though :D. http://www.smogon.com/forums/threads/9th-ring-of-hell-team-tournament.3496865/

      No worries if you are too busy or not interested.
      1. trickroom
        trickroom
        I can't play on PS and it's exam month :( sorry
        Jan 8, 2014
    8. firecape
      firecape
      hi :o
      1. trickroom
        trickroom
        hi firecape strong
        Dec 25, 2013
    9. Joeyboy
      Joeyboy
      damn where'd you find that avi, super righteous
      1. trickroom
        trickroom
        I found it through Google lol
        Dec 22, 2013
    10. Enguarde
      Enguarde
      Thats a strong Karp in your avatar :)
      1. trickroom
        trickroom
        strong karp :D I think Mega Gyarados is underrated, it's strong and Mold Breaker rapes Rotom-W
        Dec 19, 2013
      2. trickroom
        trickroom
        next week is study week, then final examination for the semester :( till 13th January last paper
        Dec 19, 2013
    11. Sweep
      Sweep
      I signed up for SPL! I don't know any of the managers though (never even heard of most of them) so I'm really shy about trying out :(. Finally getting competent at the tier, I got lucky vs. Mr. Lol in the tournament today and wound up winning it so I feel confident I am getting better (my best team has mega aggron!) My goodness I am shy though :(.
      1. trickroom
        trickroom
        :) I only joined once and that was during my long break lol. I can't join them now cause I can't handle it anymore and I can't even get on PS :( It's great to win the first match :D SPL players are hard! They play to win and always try to out predict you, that is why surprise plays a big factor! Good luck, last time I talked with them though and had fun, it is bad sometimes when no one answers you
        Dec 8, 2013
    12. sandshrewz
      sandshrewz
      Fireburn was on! :O!
      1. trickroom
        trickroom
        yeah he is back but i can't get on IRC. He probably forgot how he lost to Gyarados power.
        Nov 22, 2013
    13. Sweep
      Sweep
      Too bad about Stunfisk, Poppy though it was a joke :(. I find it useful and it has worked vs. better/competitive players. Oh well, hope all is well!
      1. View previous comments...
      2. trickroom
        trickroom
        wow that double Dark Pulse flinches really snatched off your win. Scarf Yveltal is annoying yeah, you had the advantage for the entire battle till that, also Assault Vest Mushroom lol, defeated by Knock Off.
        Dec 1, 2013
      3. Sweep
        Sweep
        Oh it's fine, was a fun game except for the flinches XD. Deoxys-S is really inconsistent even on the ladder, I don't like using standard but it's worked best for me...especially Yveltal!
        Dec 1, 2013
      4. trickroom
        trickroom
        yveltal is a solid pokemon, it can use many sets :D and oblivion wing is good, that dark aura is really useful. Deoxys-S can be ruined though if the opponent manages to use defog
        Dec 1, 2013
    14. polop
      polop
      can you help me w/t stunfisk ;_;, I want yawn to be on the set but I don't know how to shove it on, its way too good to be just kept in OO, at least that's what I think.
      1. View previous comments...
      2. trickroom
        trickroom
        :) base 132 spA blizzards. Can Hail be reset every time Abomasnow switches in? Or only 5 turns for the whole match?
        Oct 17, 2013
      3. polop
        polop
        It turns out mega evo can only happen once in a match, so basically, you have to perfectly predict to best abuse mega evo. Hail is reset when you use mega evo, but its not permanent, only lasts for 5 turns then dies out.
        Oct 20, 2013
      4. trickroom
        trickroom
        but if abomasnow switches out, then comes back in again, will hail last another 5 turns? Also they rejected stunfisk, and approved Starmie lol
        Oct 21, 2013
    15. sandshrewz
      sandshrewz
      rofl stunfisk now x)
      1. View previous comments...
      2. trickroom
        trickroom
        I don't like Starmie, you rarely get to spin, especially when there are still many stuff who outruns you, even more if you are Modest and try to use Analytic. At least stunfisk can beat Darkrai and ROCK arceus lol
        Oct 9, 2013
      3. sandshrewz
        sandshrewz
        I don't see Starmie spinning against Giratina or Arceus-Ghost ? It either can't 2HKO or gets KOed by Shadow Sneak etc anyways. Isn't spinning in Ubers p much nearly impossible anyway ? Lol. Unless Trick Ring Target xD
        Oct 10, 2013
      4. trickroom
        trickroom
        they claim starmie can ohko ghost arceus on the switch with analytic rain hydro pump. Fine, but Starmie underspeeds, and is KOed by Sneak easy after LO and SR. yeah you probably can't pull off a spin lol, but Forry does a lot other things. Tenta can annoy with scald and toxic spikes. Excadrill is badass
        Oct 11, 2013
    16. Donkey
      Donkey
      how are u buddy
      1. View previous comments...
      2. Donkey
        Donkey
        To be honest I don't go on PS or IRC anyways, lol. What are you studying?
        Oct 1, 2013
      3. trickroom
        trickroom
        I am studying Language, Literacy and Translation, weird course lol
        Oct 2, 2013
      4. trickroom
        trickroom
        lol bro, crush that Bristleback, feeders suck
        Nov 2, 2013
    17. BKC
      BKC
      i miss you :(
      1. trickroom
        trickroom
        :( the uni blocked IRC and PS
        Sep 30, 2013
    18. Enguarde
      Enguarde
      Hey I hope uni is going well :)
      1. View previous comments...
      2. Enguarde
        Enguarde
        That makes me sad :[ We miss you!
        Sep 8, 2013
      3. trickroom
        trickroom
        I miss you too :(
        Sep 8, 2013
      4. trickroom
        trickroom
        we can chat on facebook :D
        Sep 8, 2013
    19. ogasian
      ogasian
      Teach me your Ubers skills!
    20. Qualna
      Qualna
      YOU SUPPORT STUNFISK!!! <3

      PS Don't ban me
    21. Nglittleguy
      Nglittleguy
      About that stunfisk set. I have been looking around Smogon for any word of your set/team and have failed to find any information. Mind sharing with us all?
      1. trickroom
        trickroom
        Just use Stealth Rock Toxic, Thunder and some filler move. I use Protect, but Earth Power hits Dialga and Zekrom. Max out SpD
        Aug 26, 2013
    22. Sweep
      Sweep
      Stunfisk is excellent BTW. Perhaps it can get an on-site analysis?
      1. trickroom
        trickroom
        I think it should be people are not supporting me :( You are great though! I believe sand veil can help fishy hax its way out and that bulk is underrated lol, you can live an Orbed Ice Beam from Kyurem-W.
        Jul 23, 2013
    23. Furai
      Furai
      Ctrl + f furai in your smog article no results ):<
    24. Jellicent
      Jellicent
      Done my check! Sorry I fell asleep >.>
    25. GCSChris
  • Loading...
  • Loading...
  • Loading...
  • Signature

    BIRDS!

    About

    Birthday:
    Feb 15, 1993 (Age: 21)
    Location:
    Malaysia
    Real Name:
    Liew Wai Kit
    Favorite Pokémon:
    Gyarados
    My Characteristic:
    Sturdy body
  • Loading...