Tournament PTPL IV - Introduction

Status
Not open for further replies.

Tico 21

Heart of the Mountain
is a Social Media Contributoris a Contributor to Smogonis a Smogon Media Contributor

Créditos a PiloswineSarado pela logo.


This post is also available in English. Scroll down the page or click here to check it out.

Olá a todos, sejam bem-vindos à quarta edição do principal torneio da sala Português: a Portuguese Premier League (PTPL). Neste ano, devido a algumas dificuldades técnicas do nosso fórum, estaremos realizando o torneio aqui no fórum da Smogon. No entanto, as diretrizes e regrais gerais sofreram poucas alterações a fim de manter as características principais do torneio, como a presença de falantes de português em todos os times. Assim sendo, a PTPL é um torneio de equipes em que os times são formados através de um leilão onde os capitães de cada equipe compram os jogadores inscritos que desejam. Nas primeiras sete semanas, os times se enfrentam num formato todos contra todos para se classificar para a fase final, o mata-mata, onde os quatro melhores times batalham para definir o campeão do torneio. Os vencedores obtém um avatar customizado com o mascote do seu time no Pokémon Showdown!, um troféu (imagem acima) no fórum da sala Português e três meses de Prize Winner na sala Português. Se você estiver interessado em participar, continue lendo para conhecer mais sobre o torneio e as suas regras.

Neste ano, eu (Tico 21) e Grillo seremos os hosts do torneio. Para participar os jogadores devem estar nesse server de Discord.

Algumas das principais regras do torneio, incluindo algumas novas, são:
1. Cada time terá um capitão (ou manager) e um assistente (ou assistant manager), pelo menos um desses devem falar português;
2. Capitães e assistentes precisarão se comprar por 10k (10.000) para jogarem o torneio;
3. Inscrições da midseason serão restritas a jogadores que se inscreveram no torneio inicialmente e não foram comprados;
4. O mínimo de jogadores para um time é 14; (NOVO)
5. O máximo de jogadores para um time é 20;
6. Cada time deve ter um mínimo de 4 jogadores que falem português e pelo menos 2 deles deve estar na lineup toda semana (capitães / assistentes que se comprarem contam para ambos); (NOVO)
7. Durante as quatro primeiras semanas, jogadores só poderão jogar por tiers nas quais se inscreveram, isso não se aplica a capitães que se compraram ou a jogadores que custaram 5k (5.000) ou menos;
8. Times que comprarem uma conta alternativa de um jogador banido ou de um jogador usando um nome diferente para sair mais barato serão punidos, assim como os jogadores que fizerem isso. Não tivemos muitos problemas com isso nesse torneio, mas é importante deixar claro que ambas as partes serão severamente punidas por qualquer acontecimento do tipo.

As regras gerais de torneios do fórum se aplicarão a esse torneio. Caso tenha dificuldades com o texto em inglês, temos uma versão adaptada das regras em nosso fórum. Leiam-nas atentamente.

Os times desse ano serão:
- Analytical Starmies
- Dazzling Diancies
- Gliding Gliscors
- Medicham Kicks
- Lilycove City Jirachis
- Liberty Garden Victinis
- Theia Ruins Rayquazas
- Virbank City Toxtricities

As tiers desse ano serão:
- SS OU
- SS OU
- SS OU
- SS UU
- SS RU
- SS NU
- SS Ubers (NOVO)
- SS DOU (NOVO)
- SS LC
- SS Monotype
- SM OU
- ORAS OU

Outras informações sobre a PTPL:
O capitão é basicamente o comandante de uma equipe. O capitão é quem tem a palavra final em todas as decisões do time (com exceção dos hosts do torneio). O capitão decide quem joga o quê pelo time e gerencia as finanças do time. Eles também têm a função de garantir o funcionamento do time a cada dia. Se um time não consegue completar suas partidas em alguma semana, é obrigação do capitão informar aos hosts sobre o status do confronto para que os hosts possam fazer as decisões corretas de activity do torneio.

Dadas essas responsabilidades, o capitão principal é sem dúvidas a parte mais importante do time. Portanto, essa função deve ser levada muito a sério.
- Os capitães principais serão escolhidos baseado nas opiniões dos hosts e do resto da staff relacionada a torneios baseado em quem eles acreditam ser os melhores para ocupar as posições de capitão.
- Cada capitão principal deverá ter um assistente. O capitão deverá informar seu assistente ao se inscrever como capitão. O assistente será o segundo principal no comando do time, ele terá as mesmas funções do capitão, com a diferença sendo que a palavra dos capitães é mais forte que a dos assistentes. O mesmo nível esperado dos capitães será esperado dos assistentes, e os hosts do torneio podem vetar um assistente e pedir para seu capitão escolher outro usuário se assim decidirem.

Algumas das obrigações dos capitães de um time serão:
- Estar no Discord do torneio, cujo link será enviado a cada capitão, e ser ativo neste;
- Estar presente na auction do torneio (pelo menos um representante do time deve estar presente);
- Enviar o time que jogará em cada semana;
- Fazer seu melhor para que seus jogadores joguem todas as partidas dentro do prazo;
- Comunicar quaisquer problemas ou questionamentos referentes ao tour com os hosts do torneio;
- Comunicar quaisquer problemas ou questionamentos referentes ao status de suas partidas com os capitães de seu oponente e com os hosts do torneio, se necessário;
- Informar e confirmar quaisquer trocas ou vendas (sellbacks) feitas por seu time. Para evitar problemas, uma troca ou sellback só poderão ser confirmados pelo capitão da equipe, não por seu assistente.}
Não se inscrevam para o torneio se você não planeja jogá-lo até o final. Isso inclui competir mesmo que seu time não tenha mais chances de se classificar. Você nunca sabe se vencer suas últimas partidas vai fazer você ser mais valorizado para outros torneios, então mesmo sem chances de classificações, ainda vale a pena tentar vencer suas partidas. Jogadores podem ser punidos por falta de compromisso em completar suas partidas. Durante as quatro primeiras semanas do torneio, um jogador só poderá jogar pelas tiers para as quais foi inscrito, com exceção de jogadores que foram comprados por até 5k (5.000). Naturalmente, um jogador não poderá se inscrever para "nenhuma" tier no começo da competição. Mais informações sobre as inscrições serão dadas no tópico de inscrições do torneio.
Cada time terá 140.000 (ou 140k) de créditos. Desse total serão subtraídos 10k ou 20k de times que resolvam comprar seu capitão e/ou assistente.
O leilão, ou auction, será marcado pelos hosts e pelos capitães dos seus times. Pelo menos um dos representantes de cada time deve estar ativo durante toda a auction.
Uma vez que seja decidido um horário, os representantes de cada um dos oito times, assim como os hosts, irão entrar na sala onde a auction acontecerá. Espectadores poderão entrar e assistir a auction, porém, não poderão comentar nela. Discussões sobre a auction deverão acontecer em algum lugar apropriado, como o Discord do torneio.

Os hosts irão pedir para o primeiro time nomear um jogador. A ordem de nomeações seguirá um formato de "snake" (do primeiro ao último, depois do último ao primeiro). As tiers jogadas pelos jogadores será informada após cada nomeação. Então começará o leilão onde os capitães darão seus lances por cada jogador, o lance inicial do time que nomear o jogador será de 3k, e cada capitão pode cobrir o lance anterior aumentando-o por múltiplos 0.5k (500). Depois de alguns segundos sem nenhum novo lance, o jogador será vendido para o time que deu o maior lance. Haverá um aviso de quando faltarem 5 segundos para um lance se concretizar. É esperado dos capitães ter uma lista de jogadores que você pretende comprar para permitir que a auction ocorra da forma mais rápida e adequada possível.

Cada time deve ter 12 titulares + um mínimo de 2 substitutos, com um máximo de 8 substitutos, incluindo capitães que tenham sido comprados como jogadores, e por cada um será pago ao menos 3k. Isso significa que o time não pode gastar um valor que o deixe sem dinheiro o suficiente para chegar a 14 jogadores. Trocas entre jogadores, incluindo trocas envolvendo dinheiro, não poderão ser feitas até depois da auction.

Lembrem-se que haverá uma segunda auction na midseason, na qual será usada o dinheiro restante da auction, portanto, guardar algum dinheiro para ela é uma opção a ser considerada pelos capitães.
A primeira fase terá um formato round robin (todos contra todos) de 7 semanas, com cada time tendo um novo confronto a cada semana. Os capitães devem enviar a formação de seus times antes do término de cada semana. O calendário com quais times se enfrentam em cada semana será disponibilizado antes do início da primeira semana.

Os jogadores de cada time se enfrentarão em suas respectivas posições (o primeiro OU de um time enfrenta o primeiro OU do outro e assim por diante). O time que vencer mais partidas ganhará a semana, e com isso ganhará 2 pontos. Caso dois times vençam o mesmo tanto de partidas, teremos um empate, onde cada equipe ganhará 1 ponto.

No final da primeira fase, teremos os playoffs num formato de mata-mata entre os quatro times com mais pontos, no caso de empate no total de pontos na classificação, os critérios de desempate serão:
- Saldo de confrontos (ou battle difference) — o total de partidas ganhas contra o total de partidas perdidas;
- Em caso de empate em saldo de confrontos entre equipes já classificadas ou já eliminadas, para definir a classificação final serão usados, nessa ordem, os critérios:
- Confronto direto;
- Número geral de semanas vencidas.
- Em caso de empate em saldo de confrontos entre equipes em uma situação de disputa por vaga, será feito um tie-breaker entre os times para definir quem avança, o formato do tie-breaker é:
- Melhor de três onde cada equipe escolhe um dos formatos do torneio e teremos SS OU como o outro formato.
Após a definição dos quatro primeiros, as equipes serão pareadas para se enfrentar nas semifinais. O 1º colocado enfrenta o 4º e o 2º colocado enfrenta o 3º. Os vencedores dessas partidas avançam para a final. Os vencedores da final serão os campeões dessa edição da Portuguese Premier League. No caso de empate durante os play-offs, o formato do tie-breaker é o mesmo da primeira fase.
Até a terceira semana, os capitães terão oportunidade de reportar jogadores que eles creem que não apresentaram atividade mínima necessária ou estão propositalmente prejudicando sua equipe para os hosts. Os hosts irão revisar essas situações nos primeiros dias da semana 4, e se for considerado que o jogador em questão é culpado, sua equipe terá o direito de vendê-lo (sellback), ganhando 3k que poderão ser usados durante a midseason. Salvas raríssimas exceções a serem julgadas pelo host, em nenhuma ocasião uma equipe receberá o valor integral pago por um jogador que custou mais de 3k por um sellback. Pedidos de sellback feitos após o começo da semana 4 não serão avaliados. Jogadores que receberem sellback poderão ser punidos por sua má conduta se os moderadores de competitivo julgarem necessário.

Na terceira semana da competição, as inscrições reabrirão por 3 dias. Jogadores que se inscreveram no torneio inicialmente e não foram comprados poderão se inscrever. É importante citar que você deve se inscrever mais uma vez para participar da midseason, as regras para essa inscrição serão iguais às da inscrição inicial.

Ao invés de termos outra auction ao vivo, a nova auction irá ocorrer via Discord. Um capitão irá postar seus lances e os outros capitães terão 12 horas a partir do lance atual para cobri-lo. Após 12 horas, se nenhum lance mais alto for dado, o jogador irá para a equipe com o maior lance. A midseason vai durar 5 dias durante a semana 4. Os jogadores comprados aqui poderão começar jogando a partir da semana 5. Créditos não usados após a midseason não terão mais utilidade, portanto, não há motivo para os capitães guardarem dinheiro a esse ponto. Nenhum jogador poderá entrar na PTPL após a midseason, com uma possível exceção a ser avaliada pelos hosts se um time ficar sem o mínimo de jogadores para escalar.
1. Substituições – A qualquer momento da semana uma equipe pode substituir um jogador que não possa concluir sua partida. Para isso, o capitão deve postar no tópico da semana em questão mencionando os hosts do torneio, os capitães do time oponente e indicando quem entra no lugar de quem. As regras de escalações ainda se aplicam às substituições (você não pode substituir um jogador para uma tier que não se inscreveu nas quatro primeiras semanas a menos que ele se encaixe nas exceções explícitas, e você não pode substituir um jogador de forma que o time titular fique sem nenhum brasileiro). Substituições também estarão sujeitas a veto dos hosts para impedir tentativas de manipulações de confrontos.

2. Trocas – Trocas só são permitidas durante a auction e até o fim da semana 4. Jogadores trocados antes do início da primeira semana poderão ser usados por seus novos times já na primeira semana, no entanto, jogadores trocados entre a primeira e a quarta semana só poderão jogar a partir da semana 5 do torneio. Para que uma troca seja confirmada, ambos os capitães envolvidos devem mandar uma PM para o host detalhando os jogadores e valores envolvidos na troca. Jogadores não poderão ser trocados a partir da semana 5. Equipes não poderão trocar entre si em uma semana que estejam se enfrentando. Trocas não poderão ser concretizadas se essas fizerem com que algum time exceda o limite mínimo ou máximo de jogadores.

3. Não haverão retenções – Nessa edição do torneio, os times não poderão pagar um valor para manter jogadores que jogaram por seu time no ano anterior sem precisar comprá-los durante a auction.

4. Decisões de atividade – Sempre haverá ocasiões onde duas equipes não conseguem completar uma partida. Nessas ocasiões, os hosts irão tomar decisões de atividade nas partidas. Os hosts devem ir atrás de informações sobre toda partida que pode não ser realizada durante a semana. Se for considerado que ambos os lados apresentam desinteresse ou que tentaram completar a partida, mas por algum motivo ela não pôde acontecer, a partida será considerada um deadgame (onde nenhum dos times ganhará ponto). No entanto, se for considerado que uma das partes se esforçou mais do que a outra para tentar completar a partida, a vitória será dada a seu jogador. Alguns fatores que contribuirão para uma derrota por atividade são: não contatar ou responder seu oponente, ou fazê-lo de forma tardia, não aparecer no horário marcado da partida e não apresentar um período específico no qual você possa jogar. Lembre-se que esse torneio exige atividade dos jogadores, se você não acha que vai poder completar suas partidas, não se inscreva.

5. Quebra de regras – Não há nenhuma justificativa por quebrar alguma regra, se você quebrar uma regra do torneio, você irá ser punido por isso. Dependendo da regra quebrada, as punições podem variar de perder sua partida até ser banido do fórum.

6. Decisões retroativas – Em nenhum momento decisões tomadas durante o torneio poderão ser mudadas após o final de uma semana. Isso inclui qualquer decisão que possa ser tomada pelos hosts do torneio, incluindo decisões sobre atividade e decisões sobre quebras de regra. Se você deseja contestar uma decisão, faça-o na mesma semana que a decisão foi tomada ou nada poderá ser feito a respeito.
Se você tiver alguma dúvida sobre o torneio que não foi explicada aqui ou no tópico de regras gerais, você pode questionar algum dos hosts do torneio sobre. Para quaisquer situações que não foram previstas nas regras, cabe aos hosts do torneio decidirem o que será feito a respeito.

Assim sendo, damos início a quarta edição da Portuguese Premier League!
 
Last edited:

Tico 21

Heart of the Mountain
is a Social Media Contributoris a Contributor to Smogonis a Smogon Media Contributor

Shoutouts to PiloswineSarado for the logo.


Hello everyone, welcome to the fourth edition of the Português's room main tournament: the Portuguese Premier League (PTPL). This year, due to some technical difficulties on our forum, we will be holding the tournament here on the Smogon forum. However, the general guidelines and rules underwent few changes in order to maintain the main characteristics of the tournament, such as the presence of Portuguese speakers on all teams. Therefore, PTPL is a team tournament in which teams are formed through an auction where the captains of each team buy the registered players that they want. In the first seven weeks, teams face each other in a round robin format to qualify for the final round, the playoffs, where the top four teams battle to determine who will be tournament's champion. The winners will get a Custom Avatar with their team's mascot on Pokémon Showdown!, a trophy (picture above) on the Portuguese room forum and three months of Prize Winner on the Portuguese room. If you're interested toi participate, keep reading to learn more about the tournament and its rules.

In this year, myself (Tico 21) and Grillo will be the hosts of the tournament. To play the tournament players must be in the Discord server.

Some of the main rules from the tournament, including some new ones:
1. Each team will have a manager and an assistant manager, at least one of these must be able to speak Portuguese.
2. Managers and assistants may pay 10k (10,000) in order to purchase themselves and play the tournament.
3. Midseason signups will be restricted to people that signed up initially and weren't drafted.
4. The minimum number of players in a team is 14. (NEW)
5. The maximum number of players in a team is 20.
6. Each team must have at least 4 players who can speak Portuguese, and at least 2 of those must be in the lineup every week (this does include Portuguese-speaking managers or assistants who draft themselves). (NEW)
7. During the first four weeks, players will only be allowed to play tiers they signed up for, this rule does not apply to managers who drafted themselves or players who were drafted for 5k (5,000) or less.
8. There will be a severe penalty for any team that picks up a known alt of a banned player, or any player masquerading as another person to lower their cost in the auction. This has not been a big issue in the past, but it's important to establish that both parties will be penalized immediately and harshly if they are found doing so.

The general forum tournament rules will apply to this tournament.

The teams this year will be:
- Analytical Starmies
- Dazzling Diancies
- Gliding Gliscors
- Medicham Kicks
- Lilycove City Jirachis
- Liberty Garden Victinis
- Theia Ruins Rayquazas
- Virbank City Toxtricities

This year the formats will be:
- SS OU
- SS OU
- SS OU
- SS UU
- SS RU
- SS NU
- SS Ubers (NEW)
- SS DOU (NEW)
- SS LC
- SS Monotype
- SM OU
- ORAS OU

Other informations about PTPL:
The Manager is basically the boss of a team. They're the ones who will have the final say in all decisions regarding his team (barring the hosts). The Manager will decide which players will play what and handle their team's budget. They are also responsible for running the team on a daily basis. Should a team be unable to complete their matches in a certain week, it's up to the manager to inform the hosts as to what happened so they can take the right decisions regarding activity.

Given those responsibilities, the Manager is definitively the most important part of a team. Therefore, this is a position that must be taken very seriously.
- Managers will be based on the hosts and room staff's opinions based on who they think would be the best to fit the roles of Manager.
- Each Manager must have an Assistant Manager. The Manager must include their assistant on the manager signup. The Assistant will be the second in charge of the team. They will have the same functions as the Manager, with the difference being that managers have the final word in any decisions. The same level expected from the managers will be expected from their assistants, and as such the tournament's hosts may veto an assistant and ask the manager to pick a different user.

Some of the duties of a Manager are:
- They shall enter the tournament's Discord and be active in it, the server's link will be privately sent to every manager and assistant.
- They shall be present at the live auction, or appoint his Assistant Manager to participate if they are unavailable, every team must have at least one (and ideally two) representatives online during the auction.
- They shall send the hosts weekly rosters.
- They shall ensure to the best of their abilities that their players complete their matches on time.
- In the event that a match fails to be completed, they shall inform the hosts as to why the match was not completed, and what their player did in order to finish the match.
- They shall communicate any complains with the hosts.
- They shall oversee all trades the team makes. In order to avoid any problems in that regard, trades must be confirmed by each team's Manager in order to be completed.
Do not sign up to play if you do not intend to see the tournament through the end. You never know whether or not winning your end-season matches will make you a more valued player next season, so even if your team isn’t necessarily in the playoff picture anymore, there’s always value in doing your best. Players may be punished if they don't show any commitment to completing their matches. During the first four weeks of the tournament, a player will only be allowed to play for the tiers they signed up for, except for players who were drafted by 5k (5,000) or less. As such, a player will not be allowed to sign up for "no formats". More informations about the signups will be given in the proper signup thread.
Each team will have 140k credits. Each Manager and Assistant Manager have the option to purchase themselves, and, if they do so, 10k will be subtracted from the team's credits for each purchased Manager.
The auction will be scheduled between the hosts, Managers, and Assistant Managers so that at least one member from each team will be able to stay during the entire auction.
Once a time is set, the Managers, Assistants, and hosts will join a room where the auction will take place. Spectators are allowed to see the auction, but will not be allowed to speak. Discussions about what happens in the auction should be happening in an appropriate chat, such as the tournament's Discord.

The hosts will ask the first team to nom a player. The nomination order will follow a snake pattern (meaning the order will be fully reversed every round). The tiers each player signed up for will be informed after every nomination. Then the bidding will commence, each player will have a starting bid of 3k, and every manager can put their bids on the chat raising a minimum of 0.5k (or 500) credits. If after some seconds there are no new bids, the player is sold to the team with the highest current bid. There will be a 5 second warning before the bidding for a player is closed. Managers are expected to have a list of players they intend to nominate, and draft so the auction goes as quickly and seamlessly as possible.

Each team must complete a roster of 12 starters and a minimum of 2 substitutes, with a maximum of 8 substitutes, including managers that have purchased themselves to play. 3k or more will be paid for every player, therefore a team can't spend a value that will result in his team being unable to reach the minimum of players. It's also important to keep in mind that trades between teams, including the ones involving credits, will only be allowed after the auction.

Remember that there are midseason free agent pick-ups. It might be beneficial to save some credits in order to pick up players midseason.
The main season will have a Round Robin format (each team plays every other team once). The managers must send their roster before every week's deadline. The schedule with the matchups of each week will be available before week 1.

When the week starts, players will face each other in their respective formats / slots (OU 1 from Team A faces OU 1 from Team B, OU 2 faces OU 2 and so on). The team that wins the most matches will win the week, and earn 2 points from that. If two teams win end the week with an equal ammount of matches won, we'll have a tie, where each team will will get 1 point.

After the main season is done, we'll have the playoffs which in an elimination format between the top four teams, in case of two teams tied at points after the end of the main season, the tie-break criterias are:
- Battle difference — total # of battles won - total # of battles lost.
- In the event of two already qualified or eliminated teams having the same points and battle difference, to define their standings the following criterias will be used:
- The 1v1 matchup(s) between the involved teams.
- The number of weeks won.
- In the event of two teams tied in points and battle difference where one of those teams will be eliminated, we'll have a tie-breaker between the involved teams, with the following format:
- A best of three where each team picks one of the tournament's formats, and the other match gets played in SS OU, the team that wins 2 or more matches goes through.
After the top four is defined, the teams will be seeded with the #1 seed playing the #4 seed, and the #2 seed playing the #3 seed. The winners of those matches advances to the finals. Those who win the finals will be the champions of the tournament. In case of a tie during playoffs, the tie-breaker will have the same format as the regular season tie-breaker.
Up until the third week, the managers will have the opportunity to report players that they believe haven't met activity requirements and/or are sabotaging their teams to the hosts. The hosts will review each report during the first two days of Week 4, and if they decide that the player in question is indeed guilty, the player's team will be allowed to sell him back, getting 3k in return that they'll be able to use during midseason. Excluding very unlikely situations to be judged by the hosts, a team will not get all the value paid for a sold back player who costs more than 3k. Sellbacks requests made after Week 4 has started will be ignored. Players who get sold back may be punished due for their bad behaviour if the competitive moderators deem necessary.

During Season 3, the signups will re-open for 3 days. Players who signed up for the tournament initially and weren't drafted may sign up. It's important to mention that you must sign up again in order to participate in midseason, the other rules for this signup will be the same as the original signup.

Instead of having another live auction, the new auction will happen via Discord. A manager will post their bids and the other managers will have 12 hours from the current bid to make a higher bid on the player. If after 12 hours the player has not been outbid, the player will go to the team with the highest bid. The midseason will last 5 days during week 4. Players purchased here will be able to play starting in Week 5. There is no use for credits leftover after the midseason free agent pickups, so it's in every manager’s best interest to spend all of their remaining points at this time. No players may enter PTPL after the midseason auction, except if the hosts say so in order for a team not to exceed the minimum limit of players.
1. Substitutes – At any point in time during the week, a team may make a substitution for an inactive player. In order to do this, a Manager must post in the thread, tagging the hosts, the opposing Managers and the opposing player stating which player is substituting out, and which player is substituting in. A player that has substituted out for a week cannot be substituted back in. In addition, in order to catch any attempts at garnering favorable matchups, all substitutions are subject to veto by the hosts if the substitution is suspected to be attempting to “game" the system.

2. Trades – Trades are only possible before the start of Week 1 and until the end of Week 4. Players traded before the first week will be allowed to play in that week for his new team. Whereas players traded between weeks 1 and 4 may only be used by their new teams starting at Week 5. In order to confirm a trade, both involved managers must send a PM to the host detailing the players and values involded in the trade. Players can't be traded after the start of Week 5. Teams that are facing each other may not conduct a trade that week. Trades won't be completed if they made it so a team exceeds the minimum or maximum player limit.

3. There will be no retentions – This year the teams will not be allowed to pay a certain value to keep players that played for their teams in the previous year without having to draft them.

4. Activity decisions – There will inevitably be times where the players fail to complete a match. When this happens, the hosts will take activity decisions regarding the matches. The hosts must make thorough investigations regarding each and every potential failed match during a week. If both parties are deemed to be equally apathetic or enthusiastic about getting the match done, but just have not had the opportunity to make it happen, the match will result in a deadgame. However, if it is deemed that one party made significantly more effort than the other in attempting to get the match done, then a win will be awarded to that player. Some factors that will contribute for getting an activity loss are: failing to contact or respond your opponent, or doing so way too late in the week, scheduling a match and failing to appear at the scheduled time, and failing to provide any concrete times you are available. Remember that this tournament requires a certain level of activity from its players. If you don't think you will be able to complete your matches, don't sign up.

5. Rule Breaking – There is no justification for breaking any rule, breaking any of the tournament's rules will get you punished. Depending on which rule was broken, punishments can go from getting a loss in your match to be forum banned.

6. Retroactive decisions – No ruling will be retroactively overturned once the week following the week that the ruling has been made has ended, including activity rulings and rulings based on rule breaking. Any appeals to a ruling must be made during the week that the ruling is made; beyond that, all rulings are final once the week ends.
If you have any questions that this post or the general rules post haven't made clear, you can ask the tournament's hosts about it. For any unforeseen happenings that aren't in the rules, the hosts will decide what should be done about it.

And with that we oficially start the fourth edition of the Portuguese Premier League!
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 1, Guests: 0)

Top